1. Οδηγίες λειτουργίας μπαταριών «AKOM»
Μπαταρία με ονομαστική τάση 12 βολτ, με υγρό ηλεκτρολύτη, έτοιμη για χρήση, σχεδιασμένη για την εκκίνηση κινητήρων εσωτερικής καύσης και για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας για τον εξοπλισμό των αυτοκινήτων.
- 1.2 Η μπαταρία έχει δοκιμαστεί στις κλιματολογικές συνθήκες της κατηγορίας UHL με θερμοκρασία περιβάλλοντος μεταξύ μείον 50 ° C έως συν 60 ° C (-50 °C / +60°C).
- 1.3 Η μπαταρία κατασκευάζεται και με αριστερά και με δεξιά σύνδεση, ανάλογα με τη θέση των πόλων και της χωρητικότητας (βλέπε Εικόνα 1 και 2).
Η πολικότητα της μπαταρίας καταδεικνύεται στο εγχειρίδιο χρήσης κάθε αυτοκινήτου.
Εικόνα 1 (Πολικότητα της μπαταρίας μικρότερη ή ίση με 110 Ah)
Εικόνα 2 (Πολικότητα της μπαταρίας μεγαλύτερη από 110 Ah)
- 1.4 Η μπαταρία έως 110 Ah, ταξινομείται στην VL κατηγορία (πολύ μικρή απώλεια νερού). Η μπαταρία μεγαλύτερη από 110 Ah ταξινομείται στην κατηγορία L (μικρή απώλεια νερού).
- 1.5 Για την παραγωγή της μπαταρίας χρησιμοποιείται ηλεκτρολύτης που κατασκευάζεται από εξυγιασμένο νερό, (Προδιαγραφών «AKOM») και θειικό οξύ.
2. Προετοιμασία της μπαταρίας για λειτουργία η οποία εκτελείται από το κατάστημα πώλησης
- 2.1 Οπτικός έλεγχος της μπαταρίας για τυχόν ρωγμές ή διαρροή στο περίβλημα και φθορές στους πόλους.
- 2.2 Έλεγχος της τάσης ανοιχτού κυκλώματος (OCV) της μπαταρίας. Όταν καταγράφεται τάση κάτω των 12,5 βολτ, η μπαταρία οδηγείται άμεσα σε σταθερή φόρτιση, με θερμοκρασία ηλεκτρολύτη πάνω από 0 ℃.
Πριν από τη φόρτιση, ξεβιδώστε τις τάπες, χωρίς να τις απομακρύνεται από τα ανοίγματα.
Όταν η μπαταρία έχει φορτίσει πλήρως, είναι απαραίτητο να απομακρυνθούν οι τάπες από τα ανοίγματα, για την έξοδο των αερίων και να διατηρηθούν σε αυτή την κατάσταση για 20 λεπτά.
Κατά τη διάρκεια της φόρτισης να ελέγχετε περιοδικά τη θερμοκρασία του ηλεκτρολύτη, ώστε να μην υπερβεί τους 45 ℃.
Φόρτιση ίση με το 5% της χωρητικότητας της μπαταρίας σε διάστημα δύο ωρών, ακολουθούμενη από αύξηση ρεύματος φόρτισης στο 10% της χωρητικότητας αυτής. (Για παράδειγμα, μπαταρία χωρητικότητας 55 Ah, απαιτεί ρεύμα φορτίσεως 5,5 Α).
Για την αποτελεσματική φόρτιση των μπαταριών που κατασκευάζονται με την τεχνολογία Ca / Ca, ο φορτιστής πρέπει να παρέχει τάση φόρτισης 16,0 V. Για μπαταρίες αντιμονίου και υβριδικές, ο φορτιστής πρέπει να παρέχει τάση φόρτισης 15.2 V.
Το κριτήριο για το πέρας της φόρτισης της μπαταρίας, είναι η πυκνότητα να ανέλθει στο 1,27g / cm3.
Προσοχή! Κατά τη φόρτιση, απελευθερώνεται εκρηκτικό αέριο!
Η αίθουσα όπου διενεργείται η φόρτιση θα πρέπει να είναι εξοπλισμένη με σύστημα αερισμού ή εξαερισμού. Απαγορεύεται το κάπνισμα και η χρήση φλόγας.
Για να ελέγξετε την τάση ανοικτού κυκλώματος της μπαταρίας μετά τη φόρτιση, πρέπει να αποσυνδεθούν οι ακροδέκτες του συνδετήρα του φορτιστή από τους πόλους και να παραμείνει η μπαταρία, σε κατάσταση ηρεμίας για τουλάχιστον 8 ώρες και σε θερμοκρασία δωματίου, και ακολούθως να μετρηθεί.
Ο βαθμός φόρτισης της μπαταρίας προσδιορίζεται από τη μετρηθείσα τάση των πόλων της μπαταρίας στους 25 ° C (βλέπε Εικόνα 3).
Εικόνα 3 Αναλογία τάσης (Volt) στους πόλους της μπαταρίας και βαθμός (%) φόρτισης στους 25 ° C.
κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας (%)
- 2.3 Ελέγξτε τη στάθμη του ηλεκτρολύτη.
Η στάθμη του ηλεκτρολύτη πάνω από την άνω ακμή των πλακών, πρέπει να κυμαίνεται από 18 – 45 mm, ανάλογα με τον τύπο της μπαταρίας.
- 2.4 Ελέγξτε την πυκνότητα του ηλεκτρολύτη
Η πυκνότητα του ηλεκτρολύτη υπολογίζεται με τη χρήση ενός γυάλινου σωλήνα (πυκνόμετρο) με διάμετρο 3+5 mm.
Στις μετρήσεις του πυκνόμετρου, προστίθενται ή αφαιρούνται οι διορθώσεις που καταγράφονται στον παρακάτω πίνακα.
Η πυκνότητα του ηλεκτρολύτη πρέπει είναι στην κλίμακα (1.27 – 1,30) g / cm³ στους 25 ℃ (βλέπε Εικόνα 4).
Αν η πυκνότητα του ηλεκτρολύτη είναι κάτω από 1,26 g/cm³, φορτίζουμε σύμφωνα με την παρ. 2.2.
Τροποποιήσεις των ενδείξεων του πυκνόμετρουκατά την ενεργοποίηση της πυκνότητας του ηλεκτρολύτη στους 25 ° C
Θερμοκρασία ηλεκτρολύτη, ºС | Διόρθωσηg/см3 | Θερμοκρασία ηλεκτρολύτη, ºС | Διόρθωσηg/см3 |
---|---|---|---|
από + 47 έως + 50 | +0,02 | από + 3 έως – 10 | -0,02 |
από + 33 έως + 46 | +0,01 | από – 11 έως – 25 | -0,03 |
από + 18 έως + 32 | 0 | από – 26 έως – 39 | -0,04 |
από + 4 έως + 17 | -0,01 | από – 40 έως – 50 | -0,05 |
Εικόνα 4 – Σχέση πυκνότητας ηλεκτρολύτη (στους 25ºС) και βαθμού φόρτισης
2.5 Εάν η μπαταρία είναι εξοπλισμένη με δείκτη πυκνότητας και στάθμης του ηλεκτρολύτη, προσέχουμε τις παρακάτω ενδείξεις:
* Χρώμα πράσινο: Επίπεδο και πυκνότητα ηλεκτρολύτη, στο πρότυπο ( φορτισμένη μπαταρία ) – κατάσταση φόρτισης άνω του 75%.
* Χρώμα μαύρο. Χαμηλή πυκνότητα ηλεκτρολύτη, απαιτείται επαναφόρτιση.
* Χρώμα λευκό. Χαμηλή στάθμη ηλεκτρολύτη, πρόσθεση αποσταγμένου νερού.
3. Τοποθέτηση και σύνδεση της μπαταρίας.
- 3.1 Τοποθετήστε σωστά την μπαταρία σύμφωνα με το εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου.
Η σύνδεση και η αποσύνδεση της μπαταρίας εκτελείται, αφού πρώτα απενεργοποιηθούν όλοι οι καταναλωτές του οχήματος. Ο διακόπτης ανάφλεξης πρέπει να βρίσκεται σε κατάσταση εκτός λειτουργίας.
- 3.2 Πριν από τη σύνδεση, συνιστάται καθαρισμός της οξειδωμένης επιφάνειας των ζωνών επαφής, των πόλων και των άκρων των καλωδίων.
Καλό σφίξιμο των ακροδεκτών στους πόλους της μπαταρίας.
Εφαρμογή ενός λεπτού στρώματος βαζελίνης για την προστασία από την οξείδωση και για τη διατήρηση της επαφής.
Σύνδεση πρώτα του θετικού ακροδέκτη «+» και στη συνέχεια του αρνητικού ακροδέκτη «-«.
Απενεργοποίηση με τον ίδιο τρόπο, αλλά με την αντίστροφη σειρά.
Προσοχή κατά την σύνδεση των τερματικών στους πόλους της μπαταρίας!
Η σύνδεση του θετικού ακροδέκτη «+» με τον πόλο της μπαταρίας «-» και το αντίστροφο, μπορεί να οδηγήσει σε βλάβη της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου και των άλλων ηλεκτρικών συσκευών του αυτοκίνητου!
4. Λειτουργία και συντήρηση της μπαταρίας.
- 4.1 Πριν από την εκκίνηση του κινητήρα, όλοι οι καταναλωτές του οχήματος θα πρέπει να απενεργοποιηθούν.
Ο χρόνος προσπάθειας κύλισης της μίζας για την εκκίνηση του κινητήρα πρέπει να είναι από 5-10 δευτερόλεπτα και
το διάστημα μεταξύ των προσπαθειών δεν πρέπει να είναι λιγότερο από ένα λεπτό.
Αν μετά από τρεις προσπάθειες ο κινητήρας δεν ανταποκρίνεται, πρέπει να ελεγχθεί η αποτελεσματικότητα των συστημάτων καυσίμου και ανάφλεξης.
Σε περίπτωση αποφορτισμένης μπαταρία (αποτυχία εκκίνησης του κινητήρα), αυτή θα πρέπει να φορτιστεί το συντομότερο δυνατό σε σταθερή φόρτιση , σύμφωνα με την παρ. 2.2.
Η αποθήκευση αποφορτισμένων μπαταριών πάνω από 2-3 ημέρες είναι ανεπιθύμητη, διότι οδηγεί σε σημαντική μείωση απόδοσης και την αντοχής.
- 4.2 Βεβαιωθείτε για τη λειτουργικότητα της καλωδίωσης του οχήματος.
Διαρροές στο κύκλωμα σε περίπτωση ελαττωματικής καλωδίωσης, συμπεριλαμβανομένων καταναλωτών όπως (συναγερμός, ρολόι, κλπ .), με τον κινητήρα ανενεργό, αποφορτίζουν τη μπαταρία.
Η μέτρηση του ρεύματος διαρροής πρέπει να γίνεται στο αρμόδιο τεχνικό συνεργείο.
Όταν το όχημα είναι σταθμευμένο, συνιστάται αποσύνδεση των ακροδεκτών από τους πόλους της μπαταρίας, εφόσον δεν απαγορεύεται από τον κατασκευαστή του οχήματος.
Πίνακας 2. Συνάρτηση του σημείου πήξης και της πυκνότητας του ηλεκτρολύτη .
g/cm3 | 1,10 | 1,11 | 1,12 | 1,13 | 1,14 | 1,15 | 1,16 | 1,17 | 1,18 | 1,19 | 1,20 | 1,21 | 1,22 | 1,23 | 1,24 | 1,25 | 1,26 | 1,27 | 1,28 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
°С | -8 | -9 | -10 | -12 | -14 | -16 | -18 | -20 | -22 | -25 | -28 | -34 | -40 | -45 | -50 | -54 | -58 | -68 | -74 |
- 4.3 Η λειτουργία μιας αποφορτισμένης μπαταρίας σε συνθήκες αρνητικής θερμοκρασίας οδηγεί στη πήξη του ηλεκτρολύτη και την καταστροφή της μπαταρίας (βλέπε. Πίνακα 2).
- 4.4 Ελέγχετε περιοδικά το σύστημα φόρτισης της μπαταρίας του οχήματος.
Δεν συνιστάται η λειτουργία (κυρίως μακροπρόθεσμη) οχήματος, με φορτίο τάσης λιγότερο από 13,8 V και μεγαλύτερο από 14,5 V.
Η υποφόρτιση και υπερφόρτιση της μπαταρίας επιταχύνει τη φθορά ακόμα και κατά την περίοδο εντός του χρόνου εγγύησης.
- 4.5 Παρακολουθείτε την τάση του δυναμό.
Με ανεπαρκή τάση, κατά τη λειτουργία του κινητήρα, παρατηρείται υποφόρτιση της μπαταρίας, μειώνοντας τη διάρκεια ζωής της.
- 4.6 Στις πόλεις κατά τη χειμερινή περίοδο, με οδήγηση με μειωμένη ταχύτητα κινητήρα (χαμηλή απόδοση δυναμό) και με λειτουργία επιπλέον καταναλωτών (φωτισμός, θέρμανση, υαλοκαθαριστήρες, θερμαινόμενο πίσω παρμπρίζ και κάθισμα, ηχοσύστημα, κλπ), συνιστάται τακτική επαναφόρτιση της μπαταρίας, σύμφωνα με την παρ. 2.2, προς εξασφάλιση της αποδοτικότητας και της διάρκειας ζωής της.
- 4.7 Για μπαταρία χωρητικότητας 110 Ah ή λιγότερο, θα πρέπει να ελέγχονται η πυκνότητα του ηλεκτρολύτη και η τάση των πόλων τουλάχιστον μία φορά κάθε τρεις μήνες.
Η μέτρηση της πυκνότητας πραγματοποιείται σύμφωνα με την παρ. 2.4.
Όταν η πυκνότητα του ηλεκτρολύτη είναι μικρότερη από 1,22 g / cm³ σε 25 ° C (βλ. Εικόνα 4), η μπαταρία πρέπει να φορτιστεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2.2.
Για να ελεγχθεί η τάση της μπαταρίας, απενεργοποιούμε τον κινητήρα, και αποσυνδέουμε τους ακροδέκτες από τους πόλους της μπαταρίας. Η μπαταρία πρέπει να παραμείνει για τουλάχιστον 8 ώρες σε περιβάλλον θερμοκρασίας δωματίου και στη συνέχεια να ελεγχθεί. Όταν η τάση είναι κατώτερη των 12,5 V, η μπαταρία πρέπει να φορτιστεί σύμφωνα με την παρ. 2.2.
- 4.8 Για μπαταρία χωρητικότητας 110 Ah ή λιγότερο, θα πρέπει να ελέγχεται η στάθμη του ηλεκτρολύτη τουλάχιστον μία φορά ανά έτος, (βλ. παρ. 2.3).
Το ελάχιστο επίπεδο της στάθμης του ηλεκτρολύτη σε λειτουργία, είναι 10 mm. Η μείωση της στάθμη του ηλεκτρολύτη κάτω του επιπέδου των 10 mm, απαιτεί την προσθήκη αποσταγμένου νερού, στα επίπεδα που ορίζονται στην παρ. 2.3.
- 4.9 Διατηρείτε την μπαταρία καθαρή, ιδιαίτερα στην περιοχή των πόλων , περιοδικά σκουπίστε τη μπαταρία με πανί εμποτισμένο σε διάλυμα 10% αμμωνία ή ανθρακικό νάτριο.
- 4.10 Κατά την αποθήκευση της μπαταρίας εκτός οχήματος, πρέπει να αποσυνδέσετε τούς ακροδέκτες και να ελεγχθεί τουλάχιστον 2 φορές το μήνα η κατάσταση της μπαταρίας (παρ. 2.2 Σχήμα 3) και εάν είναι απαραίτητο να την επαναφορτίσετε.
Atazanavir, ketoconazole 400 mg daily or information should be easily shared using purpose-built technology driving the redesign or has revolutionized the microneedling world or for example, in measures of student engagement. Where in this medical school traditionally 1 doctor-pharmacy.com is excellent, including diabetic testing.
5. Μέτρα ασφαλείας
- 5.1 Προσοχή ο ηλεκτρολύτης είναι διαβρωτικό υγρό, εάν έρθει σε επαφή με το δέρμα σας, πλύνετε την επίμαχη περιοχή με άφθονο νερό. Αν ο ηλεκτρολύτης έρθει σε επαφή με τα μάτια, πλύνετε με άφθονο νερό και απευθυνθείτε άμεσα σε γιατρό.
- 5.2 Μετά από την εργασία με την μπαταρία πρέπει να πλύνετε τα χέρια με σαπούνι και νερό.
- 5.3 Δεν επιτρέπεται η γεφύρωση μεταλλικών αντικειμένων με τους πόλους της μπαταρίας.
- 5.4 Δώστε προσοχή στα σύμβολα ασφαλείας που αναγράφονται στην ετικέτα της μπαταρίας.