Ηλεκτρικά συστήματα
Ακόμη και στην περίπτωση νέου σύγχρονου οχήματος όπου τα «ηλεκτρικά» συστήματα λειτουργούν σύμφωνα με τις εργοστασιακές προδιαγραφές, η μπαταρία σταδιακά και με πολύ αργό ρυθμό αυτοκαταναλώνεται εξαιτίας της εσωτερικής αντίστασης που υπάρχει στο εσωτερικό της. Επιπλέον λόγος εκφόρτισης είναι η λειτουργία πρόσθετων καταναλωτών ενέργειας, όπως ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές, θερμαινόμενοι καθρέπτες, θερμαινόμενα πίσω τζάμια, επιπλέον φώτα ομίχλης, φώτα φρένων, συμπιεστής πλήρωσης ελαστικών και ηχοσυστήματα υψηλής κατανάλωσης.
Ακόμη και ένας μέσος ενισχυτής ήχου, καταναλώνει ένα σημαντικό ποσοστό ενέργειας. Για παράδειγμα, μετά από 15 λεπτά λειτουργίας ενός συστήματος ήχου, ο μετρητής (βολτόμετρο) καταγράφει 11,4 βολτ αντί 12,5 βολτ.
Οι καταναλωτές που επιθυμούν την εγκατάσταση ισχυρών ηχοσυστημάτων, οφείλουν να γνωρίζουν ότι δεν επαρκεί η τοποθέτηση μίας μπαταρίας μεγάλης χωρητικότητας, αλλά απαιτείται η αντικατάσταση της υπάρχουσας γεννήτριας (δυναμό) με άλλη ισχυρότερη και καταλληλότερη και τοποθέτηση επιπλέον μίας μονάδας μπαταρίας.
Σε κάθε αλλαγή εποχών, ο όποιος τύπος μπαταρίας απαιτεί τακτικό έλεγχο πυκνότητας και επιπέδου ηλεκτρολύτη καθώς και τακτικό έλεγχο ακροδεκτών.
Επίσης, απαιτείται παρακολούθηση της λειτουργικότητας του ηλεκτρικού εξοπλισμού του οχήματος για τυχόν ύπαρξη ρευμάτων διαρροής επιπλέον του κανονικού, (το κανονικό ρεύμα διαρροής είναι μικρότερο από 30 mA).
Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας μειώνεται λόγω μη συχνής χρήσης του οχήματος ή λόγω μετακινήσεων σε κοντινές αποστάσεις ιδιαίτερα κατά τη χειμερινή περίοδο, γεγονός που επιφέρει μία κατάσταση συνεχούς ελλιπούς πλήρωσης της μπαταρίας.
Τα μη ορθώς ρυθμισμένα συστήματα τροφοδοσίας και ανάφλεξης, οδηγούν στην κακή εκκίνηση του κινητήρα, ενώ είναι γνωστό ότι ο πλέον επιζήμιος παράγοντας για την μπαταρία είναι το ρεύμα εκκίνησης, το οποίο φτάνει σε εκατοντάδες αμπέρ! Εάν κατά τη διάρκεια μίας ημέρας, ένα όχημα πραγματοποιεί μεγάλο αριθμό εκκινήσεων, με κάθε εκκίνηση να διαρκεί 15 έως 20 δευτερόλεπτα, είναι πολύ πιθανόν ο μέσος όρος ζωής της μπαταρίας να περιοριστεί στα δύο έτη.